Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Grabarczyk: Wrócimy do KDP wcześniej

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Data publikacji:
13-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Radio Łódź/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Grabarczyk: Wrócimy do KDP wcześniej
Fot. Rynek Kolejowy
- Nie uczestniczę w tej chwili w pracach rządu. Wiem jednak, że w projekcie europejskim, w projekcie rozporządzenia Komisji i Rady jest wpisany projekt „Y” wśród projektów kluczowych, bazowych. To znaczy, że istnieje w tej chwili rozbieżność między wizją ministra Nowaka i Komisją – powiedział z rozmowie z „Radiem Łódź” Cezary Grabarczyk, wicemarszałek Sejmu, minister infrastruktury w poprzedniej kadencji rządu PO-PSL.

- Ta wizja została poparta przez Radę Ministrów w grudniu 2008 roku. Został przyjęty rządowy program przygotowania i uruchomienia kolei dużych prędkości. To znaczy, że wszyscy członkowie rządu z premierem, ministrem finansów poparli tę wizję. To także zostało potwierdzone w masterplanie dla kolei z perspektywą do 2030 roku – przypomniał Cezary Grabarczyk.

 

- Ten projekt był dla mnie tak samo ważny, jak projekt modernizacji linii z Warszawy do Gdańska E65, gdzie modernizujemy linię na niektórych odcinkach do indeksu prędkości powyżej 200 km/godz. To jest tak samo waży projekt, jak ten związany z zakupem składów zespolonych Pendolino, które już są na taśmach montażowych. Ja nie jestem takim pesymistą jak minister Nowak i sądzę, że po ten projekt sięgniemy dużo wcześniej niż on to zakreślił – stwierdził wicemarszałek.

 

Były minister infrastruktury odniósł się także do przyszłości projektu budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna, który miał być projektowany pod kątem kolei dużych prędkości i jego realizacja w tym kształcie stanęła wobec zamrożenia projektu budowy linii „Y” stanęła pod znakiem zapytania.

 

– Ten dworzec jest potrzebny, ponieważ budujemy dworce z perspektywą kilkudziesięciu lat funkcjonowania. Gdy Dworzec Centralny powstawał prawie 40 lat temu wydawało się, że jest przewymiarowany. Dziś wszyscy użytkownicy wiedzą, że jest za mały. Nie rozpoczęliśmy budowy nowego dworca w centrum Warszawy tylko dlatego, że nie zdążylibyśmy z budową przed Euro 2012 – wyjaśnił Cezary Grabarzcyk. – Gdy podejmowaliśmy decyzję o budowie nowego dworca w centrum Łodzi także uwzględnialiśmy potoki, które będą generowane w perspektywie kilkudziesięciu lat, z koleją dużych prędkości lub bez niej – zapewnił.

 

Wicemarszałek dodał także, że dworzec nie jest jedyną inwestycją kolejową, która będzie realizowana w Łodzi. – Budowane będą tunele pod miastem, tunel średnicowy, który zapewni przebieg linii w kierunku zachodnim. Czy to w indeksie dla kolei dużych prędkości, czy w standardzie dla 160 km/godz. Jeżeli minister Nowak nie będzie chciał budować KDP i rząd poprze tę wizję, rozumiem, że w to miejsce zaproponuje łodzianom modernizację linii do Wrocławia i Poznania w standardzie do 160 km/godz. w terminie wcześniejszym – powiedział Cezary Grabarczyk łodzkiej rozgłośni. Zdaniem Grabarczyka budowa tunelu średnicowego w Łodzi także nie jest zagrożona. 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5